Belangrijke notificatie

In verband met een verbouwing is het gemeentehuis in Dokkum vanaf 1 juli tijdelijk gesloten. Vanaf 4 juli kunt u voor burgerzaken terecht op het gemeentehuis in Kollum. Voor een beperkt aantal producten kunt u terecht in Damwâld. Maakt u wel eerst een afspraak voordat u naar het gemeentehuis komt? Dit kan telefonisch of via de website.

Contact

In verband met een verbouwing is het gemeentehuis in Dokkum vanaf 1 juli tijdelijk gesloten. Vanaf 4 juli kunt u voor burgerzaken terecht op het gemeentehuis in Kollum. Voor een beperkt aantal producten kunt u terecht in Damwâld. Maakt u wel eerst een afspraak voordat u naar het gemeentehuis komt? Dit kan telefonisch of via de website.

Bezoeken & Bellen

Een bezoek aan het gemeentehuis in Kollum of Damwâld kan alleen op afspraak. Het maken van een afspraak kan online of telefonisch via (0519) 29 88 88. 

Locatie Dokkum* Locatie Damwâld Locatie Ferwert* Locatie Kollum
Koningstraat 13
9101 LP Dokkum
Parkeren in de stad
Hynsteblom 4 
9104 BR Damwâld
 
Hegebeintumerdyk 2 
9172 PJ Ferwert
 

Van Limburg Stirumweg 18 
9291 KB Kollum
 

*De locaties Dokkum (tijdelijk) en Ferwert zijn gesloten. 

Telefonisch zijn wij maandag tot en met donderdag bereikbaar van 8.30 – 16.30 en vrijdag van 8.30-12.00.

Let op! Voor de vrijdagmiddag hebben we een aangepaste telefonische bereikbaarheid van 12.00 uur - 17.00 uur. Heeft u een vraag aan het Gebiedsteam met betrekking tot jeugdzorg, toets 1.

De meeste informatie over onze diensten en producten vindt u op onze website, hiervoor gebruikt u de zoekfunctie.

Heeft u vragen op het gebied van welzijn, zorg, participatie of inkomen?

Staat het antwoord op uw vraag niet op onze website? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze medewerkers van het klant kontakt sintrum Sosjaal Domein, (0519) 29 88 88 optie 1. U kunt voor vragen op het gebied van inkomen ook een afspraak maken. Het aanvragen van een bijstandsuitkering kan via werk.nl.

Wilt u een vergunning aanvragen of heeft u vragen over vergunningen?

Snel en digitaal een (omgevings)vergunning aanvragen of melding doen, bijvoorbeeld voor het verbouwen van een huis, het afwijken van het bestemmingsplan of het slopen van een schuurtje? Dat kan online via www.omgevingsloket.nl. Hier kunt u ook een checken of een vergunning benodigd is.

Staat het antwoord op uw vraag niet op onze website? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze medewerkers van het klant kontakt sintrum Fergunnings, (0519) 29 88 88 optie 2, of een afspraak maken.

Vermeld bij het maken van een afspraak voor een omgevingsvergunning aanvragen/inzien/informatie de volgende gegevens:
- Betreffende locatie.
- Korte omschrijving van de voorgenomen plannen.

Wilt u uw paspoort verlengen, een rijbewijs aanvragen of andere zaken regelen die te maken hebben met Burgerzaken? 

Steeds meer zaken kunt u online regelen. Staat het antwoord op uw vraag niet op onze website? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze medewerkers van het klant kontakt sintrum Boargersaken en overige, (0519) 29 88 88 optie 3. Wilt u langskomen voor het aanvragen van een product dan moet u een afspraak maken. Dit kan telefonisch of via de website.

Belastingen

Heeft u vragen over uw WOZ-waarde, automatische incasso of (kwijtschelding) gemeentelijke belastingen of andere zaken die te maken hebben met belastingen van de gemeente? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met de medewerkers van het klant kontakt sintrum 0519 29 88 88, optie 0.

Overige vragen

Voor alle overige vragen kunt u telefonisch contact opnemen met de medewerkers van het klant kontakt sintrum Boargersaken en overige via 0519-29 88 88, optie 3.

Calamiteiten buiten openingstijden

Wilt u een melding maken en kan het niet worden uitgesteld tot de volgende werkdag? Dan kunt u de gemeente ook buiten openingstijden bereiken:

Voor het melden van acute problemen met het riool kunt u bellen met het volgende storingsnummer: (06) 511 952 10

Het melden van situaties die acuut gevaar, zoals een omgewaaide boom of een gat in het wegdek kunt u bellen met het volgende storingsnummer: (06) 515 107 75

Voor spoedgevallen omtrent Jeugdzorg kunt u contact opnemen met Spoed voor Jeugd via het telefoonnummer: (0800) 77 63 345.

Milieu-alarmnummer

Het milieu-alarmnummer (058) 212 24 22, is 24 uur per dag bereikbaar voor een directe reactie op milieuklachten zoals meldingen van water- en bodemverontreiniging, vissterfte, olielozingen, stank- en stofoverlast van fabrieken of geluidsoverlast. De FUMO (www.fumo.nl) neemt de klacht in behandeling en zoekt zo snel mogelijk een passende oplossing.

Social Media

Wij zijn bereikbaar op Social Media, tijdens openingstijden reageren wij binnen 4 uren.

Postadressen en factuuradres

 

Postbus 13 (postadres)
9290 AA  Kollum
E-mail: info@noardeast-fryslan.nl
E-mail: factuur@noardeast-fryslan.nl

Zorgaanbieders kunnen WMO-facturen sturen naar wmo-administratie@noardeast-frylan.nl, facturen voor Jeugd kunnen naar jeugdadministratie@noardeast-fryslan.nl

Indien uw poststuk gericht is aan het College van BenW of de gemeenteraad geeft u dit aan op het poststuk.

Factuurinformatie

Gemeentecode: 1970
KvK-nummer: 73552496
IBAN nr: NL51 BNGH 0285 1756 53
BIC code: BNGHNL2G
BTW-nummer: NL8257.53.582.B01
OIN(Organisatie Identificatie Nummer): 00000001825753582000
RSIN(Rechtspersonen Samenwerkingsverbanden Informatie Nummer): 8257.53.582

Milieustraat

Bij de Milieustraat kunt u al uw grof huishoudelijk afval inleveren. Het meeste afval levert u gratis in. Voor bouw- en sloopafval moet u betalen. Op de milieustraat pagina staan de locaties en openingstijden.

Streekarchief

Meer informatie over het streekarchief, de openingstijden en bereikbaarheid zijn te vinden op de streekarchief pagina.

Perscontact

Bent u van de pers en heeft u een vraag?

Dan kunt u contact opnemen met Team Kommunikaasje, via ons persnummer.

  • Persnummer: (0519) 29 87 52         (op werkdagen van 8.30 tot 16.30 uur)
  • E-mail: pers@noardeast-fryslân.nl